آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش‌هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر! چرا بعد از خوردن غذا شکم باد می‌کند؟ | علل نفخ بعد از خوردن غذا را بشناسید چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ ریواس؛ نوبرانه بهاری که می‌تواند مضر هم باشد! چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟ هلال احمر از امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان کشور خبرداد بارش باران و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهادت یکی دیگر از مرزبانان در بانه سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصرف خودسرانه ویتامین‌ ها ممنوع

  • کد خبر: ۸۵۱۶۹
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
مصرف خودسرانه ویتامین‌ ها ممنوع
نایب‌رئیس انجمن داروسازان و دکترای داروسازی بر لزوم مصرف داروها و مکمل‌ها با نظر پزشک تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نایب‌رئیس انجمن داروسازان و دکترای داروسازی گفت: در حال حاضر برخی از صفحه‌های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می‌شوند که مصرف ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، درحالی‌که مصرف کنترل‌ نشده این ویتامین می‌تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

دکتر بهمن صبور، گفت: بر اساس قانون تمام مکمل‌ها و مواد محرک در دسته‌بندی دارویی به شمار می‌آیند و باید استانداردهای تولید و عرضه دارویی را داشته باشند.

وی افزود: برخی از مردم به‌اشتباه تصور می‌کنند مصرف ویتامین‌ها به تجویز پزشک نیاز ندارد و می‌توانند به طور خودسرانه این مکمل‌ها را مصرف کنند.

نایب‌رئیس انجمن داروسازان ادامه داد: در حال حاضر برخی از صفحه‌های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می‌شوند که مصرف ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، درحالی‌که مصرف کنترل‌ نشده این ویتامین می‌تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از فعالان ورزش بدنسازی بدون دستور پزشک و به طور خودسر مکمل‌های متعددی را مصرف می‌کنند و از قبال مصرف همین مکمل‌ها آسیب‌های متنوعی را تجربه می‌کنند.

صبور در خصوص مصرف خودسرانه ویتامین c، اظهار کرد: مصرف روزانه بیش از هزار میلی‌گرم ویتامین c می‌تواند زمینه مناسب برای بروز سنگ کلیه را فراهم آورد.

وی افزود: تمام فروشندگان آنلاین دارو باید تمام ضوابط و آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را رعایت کنند.

این داروساز که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: فروشندگان آنلاین دارو - افراد حقیقی - باید صلاحیت فنی و حرفه‌ای در حوزه دارو داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->